The flight of the airplane is the ideal metaphor for family life...

... So that the key is in having a destination, a flight plan and a compass.
Stephen Covey

Өчигдөрхөн би Stephen Covey-гийн гэр бүлийн тухай номыг уншиж дуусгалаа. Сүүлд уншсан номнуудаас сэтгэлийн утсыг минь хамгийн ихээр хөндөж, надад хамгийн ойрхон дотно санагдаж мөн зүрх сэтгэлд минь ойрхон буусан юм. Тэр номыг óíøèñàí мөчөөс эхлýí нүд минь үгнээс үг, мөрнөөс мөр дамжин хурдан гүйж, үг бүрийг, өгүүлбэр бүрийг нь зүрхэндээ ойрхон тамгалж, тамгалсанаа лацдаж, лацдасанаа хэзээ ч мартахааргүй архивлаж авч байлаа.
Номоо уншиж дуусгасаны дараа “Бидний хүний нийгэмд гаргах амжилтын үндэс íü Цагаан Ордонд ãàðãàõ øèéäâýðýýñ áóñ, харин өөрийн гэр бүлдээ хэрхэн зөв ухаалаг шийдвэр гаргахаас хамаардаг юм” гэсэн Stephen Covey – гийн үгийã өөрийн эрхгүй бичиж аваад ганцхан өөртөө харагдахаар биш өрөөл бусдад харагдахаар газарт өндөрөөс өндөрт хадахаар шийдсэн юм.
Энэ үг надад “Биеэ засаад гэрээ зас, гэрээ засаад төрөө зас” гэдэг үгтэй агаар нэгэн санагдсан юм. Тэгээд хамгийн сайхан гэр бүлд хамãийн сайн хүн төлөвшидөг гэсэн эцсийн гаргалгаанд би хүрëýý. Òýãýýä ÷ åð íü, Үүнийг би бээр туулж өнгөрүүлсэн хорин хэдэн жилийнхээ амьдралаас маш ихээр ойлгосон байдаг юм.

Би амьдралд дэндүү дэндүү гэмээр хайртай.
Яагаад гэвэл намайг хайрладаг, намайг өмөөрдөг, намайг өөгшүүлдэг, намайг мөн “нормалддаг”, намайг ухааруулдаг над руу чиглэсэн олон хайр байдаг болохоор би амьдралын сайхан өнгийг юун түрүүн олж хардаг.
Надад үнэ цэнэтэй гэр бүл байдаг болохоор миний хийж байгаа ажил, эзэмшисэн мэргэжил, өөрт бий болгосон өчүүхэн төдий зүйл ч надад үнэ цэнэтэй санагддаг. Иймээс би хайртай гэр бүлийнхээ өмчилсөн, энэ гэр бүлээрээ хаяглагдсан бүхэнд туйлын хайртай.
Тэгээд ч би үнэ цэнэтэй гэр бүлд амьдардаг болохоор Арабын алтанд умбасан султан Мухамед Шехээс ч баян хүн.
Эцэст нь миний гэр бүлийн үнэ цэнэ, бидний биенээ хүндэтгэх сэтгэл, сайхан бүхэнд тэмүүлэх нэгэн зорилго, улааныг харж урваж цагааныг харж долгиноäîãã¿é шудрага шулуун зан чанар /ìàíàé ãýðèéõíèé õàìãèéí äóðã¿é ç¿éë íü äýýäñýä äîëèãíîæ, äîîäñûã èë¿¿ ¿çýõ ¿çýë/, бүгдийг ялгахгүй хайрлах чанар, бие биендээ алхам тутамд тавих оч төөнсөн халуун хайр халамжинд оршин байдаг юм.

1 comment:

Anonymous said...

Well said.