Сайн гэрийн эзэгтэй байх нь, сайн менежер байхаас хэцүү юу


Одоогоос жил гаруйн өмнө би энэ үгийг нэгэн том байгууллагын даргад тайлбарлах хэрэгтэй болж билээ. Учир нь би тэр байгууллагын ажилд орох өргөдлийн маягтан дээр таны ирээдүйн зорилго гэсэн хэсэгт нь “би сайн гэрийн эзэгтэй болно” гэж бичиж байсан юм. Ярилцлаган дээр нөгөө дарга надаас “энэ үг чинь их сонин санагдаж байна. Чиний насны эмэгтэй гэрийн эзэгтэй болох зорилт тавьж байгаа нь сонин л юм” гэж билээ. Ярилцлаган дээр тэр дарга ганцхан асуулт тавьсан нь энэ байлаа. Мэдээж би тайлбарласааан ....

Би тухайн үед “би өөрийнхөө эзэмшисэн мэргэжилээ ялзаруулахгүй байхын тулд мөн хүсэж байгаа зорилгодоо хүрэхийн тулд яг одоогоор юу хийхээ мэддэг болсон. Тэгээд ч би зорилгынхоо зах зухаас бариад авчихсан болохоор одоо зөвхөн хүсээд л, тэмүүлж байхад зорилгодоо хүрч чаднаа. Харин эмэгтэй хүний хувьд хэзээ нэгэн цагт хүний эхнэр боллоо гэхэд сайн гэрийн эзэгтэй болж чадна гэдэгтэй тийм ч итгэлтэй биш байна” гэж хариулж байлаа. Түүнийг “яагаад” гэх хариултанд нь доор бичсэн сайн гэрийн эзэгтэйд байх чанаруудыг хуруу дарааллан хэлээгүй ч ерөнхийд нь тайлбарлан хэлж “би хүнтэй сууснаар ажлаа мөн зорилгоо хаяхгүй ээ. Харин сайн гэрийн эзэгтэй байхыг хүсэж байна. Гэхдээ тэр болгоныг амжуулж чадна гэдэг хамгийн хэцүү” гэж хариулсан нь миний сүүлийн хариулт байлаа. Тэр дарга эрэгтэй хүн байсан болохоор миний яриаг сонссоны дараа жуумалзан инээж билээ.

Миний зорилго их энгийн. Зүрх сэтгэлд минь хүүхэд байхаас эхлээд л өдийг хүртэл хадгалагдаж байгаа юм. Өдөр өдрийнхөө өөрт оногдсон ажлыг чадах чинээгээр чинээнд нь тултал хийж, өөрийнхөө эдийн засгийн болон нийгмийн боломжийг аль болох тэлж, өөрийн гэсэн хөөрхөн жижигхэн АСРАМЖИЙН ГАЗАРТАЙ болж түүндээ ирээдүйд нийгэмд хэрэгтэй хүнийг, энэрэн хайрлах сэтгэлтэй, боловсролтой хүнийг өсгөн хүмүүжүүлэх юмсан гэж боддог. Энэ мөрөөдлөө орондоо хэвтэхдээ бодож, зүүдэндээ бодитоор биелүүлчихээд .... зүүдэндээ үр дүнг нь үзээд ... зүүдэндээ өсгөсөн хүүхдүүдийнхээ ач нарыг хараад ..... зүүднийхээ далай эрэг дээр ном бичээд..... зүүднийхээ хүлэмжинд цэцэг тариад сууж байгаа өөрийхөө насны төгсгөл хүртэл зүүдэлчихээд инээмсэглэн өглөө болгон сэрэх дуртай. Тийм дээ ч тэрхүү зорилгоо орхихыг хүсдэггүй ээ. Тэгээд л хэрэв би өөрийн гэсэн хувийн амьдралтай болвол тэр болгоныг амжуулж чадах болов уу гэж бодсоноо л бичсэн хэрэг байлаа.

Үүнтэй холбоотойгоор би өөрийн хувийн зүгээс сайн гэрийн эзэгтэй, сайн ч гэлтгүй ер нь гэрийн эзэгтэйд ямар чанарууд байх ёстой вэ гэдэг талаар санал бодлоо хуваалцахаар шийдсэн юм.

Би сайн гэрийн эзэгтэйд доорх чанарууд байх ёстой гэж боддог. Гэхдээ энэ бол 21р зууны гэрийн эзэгтэйд байх чанар. Ерөнхийлөн тоймолвол 21р зууны гэрийн эзэгтэй боловсролтой, хийдэг ажилтай, уужуу тайван, хэлэх олигтойхон үг байвал хэлчихдэг байхгүй бол дуугүй байж байдаг хүн байгаасай л гэж би хувьдаа боддог юм.
Тэгээд ч ер нь бол карьер албан тушаал, мөнгө, эрх мэдэл, боловсрол зэргийг би хүсээд хичээвэл өөрийн болгож болно. Харин хүнтэй харьцах сэтгэлийг би хүсээд хичээсэн ч өөрийн болгож чадахгүй тохиолдолууд байдаг шүү дээ.

Айл гэр сэтгэл болон хүч гэсэн хоёр энерги дээр тогтдог. Үүнийг нөгөөтэйгүүр иен болон ян энерги ч гэж хэлэх нь бий.
Хүч гэдэг нь мэдээж эр хүн, түүний ноён нуруу. Эрчүүд хэзээ ч хүүхнүүд бидний олж мэдэрдэг энгийн хирнээ, хамгийн нандин бүхнийг олж харахдаа маруухан улс, тийм дээ ч тэд эмэгтэй хүний халамжгүйгээр өнгө зүс гундуу байх нь нууц биш.
Сэтгэл гэдэг бол мэдээж эмэгтэй хүн. Гэр бүлийн нарийн ширийн бүхий л зүйлд сэтгэл гаргаж нөхөр хүүхдээ халамжлан хайрлаж байх ёстой. Сайн гэрийн эзэгтэй бол хоол хийж гэр цэвэрлэх гэхээс илүүтэйгээр гэр бүлийнхээ халуун дулаан сэтгэл гээчийн цөм байж, нэг бодлын маш сайн нарийн бичиг, зохион байгуулагч байх ёстой. Миний бодлоор дараах чанаруудыг эмэгтэй хүн хэрэгжүүлж байж сайн гэрийн эзэгтэй болох болов уу гэж санагддаг.

1 comment:

Anonymous said...

er ni sain ezegtei sain manager hoyoriin arga uhaaniig sain sudalj uzeh yumsan.