Миний гэр бүлд бурхан ч хүртэл атаархадаг

I don’t know what your destiny will be, but one thing I know: The only ones among you who will really be happy are those who have sought and found how to serve.
ALBERT SCHWEITZER

Гэр бүл – энэ хоёрхон үг надад харамлахгүй, буцахгүй хайр, итгэл мөн мөнхийн нөмөр нөөлөг гýìýýí буудаг юм. Би багадаа жинхэнэ нөгөө “ýðхийн тэнэг” ãýý÷ байлаа. Айлын таван хүүхдийн дунд ганц охин байсан болохоор аав минь хошуугаа алд дэлэм сунгаж èðýýä “миний ганц охин тугал” гээд л, ээж тэндээс гараа ñàðâàéí “миний ганц бүжин туулайхан” гээд л эрхлүүлэхийн дээдээр эрхлүүлдэг байсан юм. Миний бага нас асар их бялхам цалгим хайр энхрийлэл дунд, мөн аймаар их намайг гэсэн харамлал дунд өнгөрсөн юм. Ах дүү нар минь мөн л намайг бүхнээс илүү хайрлана. Хүүхэд байсан болохоор би тэр их хайран дунд бялуураад хаяа биш байнга адаар зан гарган, өөрийнхөөрөө зүтгэдэг байæ áèëýý. Íýã ¿ãýýð áè ãýäýã õ¿í õ¿¿õýä áàéõäàà ÷óõàì á¿õíèé àíõààðëûã ººðòºº òàòñàí “ÎÄ” ãýý÷ íü áàéâ øèâ äýý.
Миний бодлоор зөв хайр хэзээ ч ихдэнэ гэж байхгүй. Харин ч хүнийг хамгийн уян зөөлөн, энхрий ялдам болгодог мэт надад санагддаг. Харамсалтай нь дэндүү их аз жаргалыг, хүүхэд насны хайрыг хэт давуулан амтаëж байсан болохоор бурхан надад атаархаж намайг хайрлаж байсан аав ээжийг минь öàã бусаар аваад одсон юм. Òýð ¿åä том ах маань дөнгөж арван зургааòàé, бага дүү маань гуравхан настай байж билээ.
Дэндүү их хайранд, ìºí анхаарлын төвд байнга байсан би гэнтийн энэ цохилтонд алмайрч мэгдэн нөгөө нэг хэл амтай, хурдан түргэн зантай охин чинь хэсэг хугацаанд хэлгүй þì шиг “дотогшоо” хүн болж хувирч билээ. Бүгдийг зөвхөн дотроо л хадгалдаг бүхнийг өөртөө ярьдаг. Бодоод л бодоод л, бичээд л бичээд л. Гэхдээ цаг хугацаа миний шархыг аниулж бардам ихэмсэг занг минь эргүүлэн авчирсан юм.
ЦАГ ХУГАЦАА ГЭДЭГ НЬ МИНИЙ ШИНЭ ГЭР БҮЛ. Яагаад гэвэл би гэр бүлийн аз жаргалтай хайрыг ахиад мэдэрч эхлэсэн болохоор эргээд хөгжилтэй, цовоо цолгион, ихэмсэг бардам ООГИЙ эргэн ирж, äýýðýýñ íü áàñ жаахан ч болов ухаалаг болсон байлаа. Тэр гэр бүл маань одоо надад байгаа хамгийн эрх нандин сайхан гэр бүл. Магадгүй өнчирч хоцорсон бидэнд /ах дүү бид тавд- эмээ маань миний гарын таван хуруу ч гэдэг минь. Тэр хуруун дундаа би бас ОД хуруу нь/ энэ гэр бүл ахиад шинэ амьдралыг авчирсан юм. Би ахиад л гэр бүлийн үнэ цэнийг мэдэрсэн.
Ãýõäýý би өөрийгөө хэзээ ч өнчèн гэж бодож байсангүй. ªнчин гэж хэлүүлэх ч дургуй. Төрсөн аав ээжýýсээ бид тавуулаа. Тэр тав дунд би ганцаараа охин.
Шинэ гэр бүлдээ бид зургуулаа. Тэр дундаа би бас л ганц охин нь.
Ингээд би гэдэг õ¿í ÷èíü íàäààñ ººð õýíä ÷ çàÿàõã¿é, хайртай ахынхаа ганц охин дүү, долоон эрэгтэй дүүдээ ганц хайртай эгч нь болсон юм. Ийм их хувь заяаг надад бэлэглэсэн болохоор ...., эмэгтэй хүнийг тэд маань зөвхөн надаар төñººëºí ойлгох ó÷ðààñ, òýäíèéõýý ºìíº хамгийн сайхан, сайн ¿ëãýð æèøýý ýìýãòýé байх их үүрэг хариуцлагыг хүлээсэн áèëýý.
Эð хүний жам ёсоор ах маань одоо надаас өөр гурван эмэгтэйн өмнө хариуцлага хүлээх болж, дүү маань мөн надаас өөр хоёр эмэгтэйг хайрлах хариуцлага хүлээх болоход тэднийхээ хувьд өнөөдрийг хүртэл ганцхан байж дадсан би зүрхэн дотроо ил биш битүүхэн уйлсан юм.
Аз жаргалтай, үнэ цэнэтэй гэр бүлд амьдардаг ямар ч хүнд эргэн тойрнû бүх зүйл íü өөрөө үнэ цэнэтэй санагдаж, “шуналын нүд” нь хаалттай байдаг юм гэж би боддог.
Сайхан, аз жаргалтай, өөрөө үнэ цэнэтэй гэр бүлд амьдардаг ямар ч хүн, ямар ч ажлыг төвөгүйхэн хийж чаддаг. Хүний эрч хүчийн уг сурвалж болох сэтгэл зүрх нь, өөрөө хамгийн хайртай хүмүүсийн урмын үгс, хайрын үнсэлтээр цэнэглэдэг юм.
Иймээс хамгийн үнэтэй зоогийн газарт зэрэгцэн сууж идсэн тансаг зоогоос, үнэ цэнэтэй гэр бүлийн дугуй жижигхэн модон ширээний ард сууж идсэн бантан хамгийн амттай байдаг юм.

Дэндүү гэмээр аз жаргалд хадуурч өссөн миний бага насны “ганцаархал”
Хайранд живсэн эрхлэл байсныг
Өөртөө гунихаðсан
Он жилүүдэд дэндүү гэмээр би ойлгосон
Гэхдээ л хоромхон зуурт халууралд автуулсан миний ээж аавын хайр
Надад
Зөв хайранд хүн
Живдэггүй харин хөвдөг болохыг ухааруулсан
Магадгүй миний балчир насны хайранд бялуурсан ганцаархал
Хөвөхийн даваан дээр живж байхыг
Бурхан та анзаарахдаа
Надаас аав ээжийг минь цаг бусаар авч
Надад ухаарал үлдээсэн шалгуур байсан юм болов уу гэж
Хожмоо би тэр хагацалыг зөвтгөж ойлгохыг хичээсэн юм.
Учир нь хайранд живэх биш хөвөх
Боломжийг
Хувь заяа надад олгосон болохоор
Хормын зуурт тохиосон хар толбыг
Өршөөлийг цагаанаар сүлэж ойлгосон юм.
Хувь заяа надад
Магадгүй
Надаас өөр хэнд ч байхгүй
Насан туршын дисант
Хамгаалалт өгсөнийхөө хариуд
ООГИЙ чи даврахгүй ээ гээд
“Цорын ганц”-д үүрүүлэх хариуцлага хүлээлгэсэн юм.
Насан туршын олон хамгаалагчдын өмнө
Жишиг эмэгтэй байхын хариуцлагыг би
Ялархаж биш, хормойгоо дэвсэн наминчлаж авсан
Учир нь ахиад ирсэн дэндүү гэмээр аз жаргалын хариуд
Давхар үржүүлсэн хариуцлагыг үүрэх нь төлөөс биш жам юм гэж би ойлгосон
Гэхдээ жишиг эмэгтэй байна гэхдээ би
Гоо сайхан ертөнцийг аварна гэдэг үгийг
Мушгин гуйвлагчдыг даган бясаж
Хуныг дагаж галуу хүзүүгээ хугалахын нэрээр
“миссдэж” би шившиглэхгүй
Жишиг эмэгтэй байна гэхдээ би
Өөртөө байгалиас нэгэнт заяагаагүй
Бие хаа гоо үзэсгэлэнг
Мэсийн ширээн дээр өөрийгөө”сэглүүлж”
Олигтойхон инээхээр уруул нь задарчих гээд
Олигтойхон базуулахаар силикон өгзөг нь бүлтэрчих гэхээс
Айж
Инээх гэж ярвайж
Үнсүүлэх гэж татагнахгүй
Зүгээр л
Өсгий дор намхан шаахай таавараа жийчихээд л
Энд ч нэг тэнд ч нэг гишгээд
Өөрийн дураараар хоёр жороогоороо харайлгаж
Үргэлжид биш хаяаадаа
Өндөр дуугаар
Жин даруу үг унгачихаад
Энэ чинь ийм байх ёстой юм гэж
Цагаан “гар”-тандаж “хошуу нэмэрлэхгүйгээр”
Ингэдэг юм гээд
Өөрөө хийж үлгэрëý÷èõýýä
Үүрдийн хамгаалагчдынхаа
Эхнэрээс нь илүү,
Хамгийн дотны найз байх болно

1 comment:

Tuya said...

гоё хэлсэн байнаа, нээрээ л их хайр хүнийг эвддэггүй ухааруулдаг юмшүү...